Oldal kiválasztása

Általános Szerződési Feltételek (Üzletszabályzat)

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) külön kikötés nélkül, az 1. pontban megjelölt szolgáltatóval kötött szerződés részét képezik, tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) XV. Fejezet 6:77. § (1) bekezdésére. A jogszabályhely szerint „Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.” Jelen ÁSZF-től történő esetleges eltérés kizárólag írásos formában, külön megállapodás esetén történhet. Megrendelő a megrendelés aláírásával és megküldésével ismeri el, hogy az ÁSZF-et megismerte, azt elfogadta, nem tekinti tisztességtelennek, vagy számára bármilyen szempontból hátrányosnak, illetve az ÁSZF-et mellékletként átvette.

Jelen ÁSZF 2019. január 01.-től visszavonásig érvényes.

 

1. SZOLGÁLTATÓ

Görög Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Szolgáltató Bt.

Cégjegyzékszám: 03-06-110048

Adószáma: 20743062-2-03

Székhely: 6113 Petőfiszállás, Hrsz. 0158/64.

Bankszámla száma: Fókusz Takarék 51700038-11074960

Postacím: 6100 Kiskunfélegyháza Szilfa u. 33

Képviselő: Görög Sándor ügyvezető

Email cím: gorogbt(kukac)gmail.com ( a (kukac) @ -ra cserélendő )

Tel.szám: +36 70 201 90 60

Fax: nincs

 

 

2. MEGRENDELŐ

Megrendelő az a természetes személy, jogi személy vagy egyéb szervezet, aki/amely igénybe veszi a szolgáltatást.

 

 

3. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ALKALMAZÁSÁNAK CÉLJA

A Szolgáltató technológiai szolgáltatást nyújt megrendelői részére. E körben, annak érdekében, hogy a Szolgáltató lehetőség szerint egységes feltételrendszer alapján nyújtsa szolgáltatásait, az alábbiakban részletezendő általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) kerülnek bevezetésre. A Szolgáltató szolgáltatásait az ÁSZF alapján biztosítja. Az ÁSZF a nyújtott 3D szkennelési, 3D modellezési, minőségellenőrzési, 3D nyomtatási és gyártási szolgáltatások igénybevételére vonatkozó általános rendelkezéseket, illetve külön szerződés eltérő rendelkezésének hiányában, a szolgáltatás igénybevétele során, a Megrendelő és a Szolgáltató (a továbbiakban: Felek) között létrejövő jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza. Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra, valamint a Szolgáltatóval a jelen ÁSZF-ben részletezett szolgáltatások igénybevételére vonatkozóan jogviszonyba kerülő személyre (a továbbiakban: Megrendelő -re).

 

 

4. SZOLGÁLTATÁS TÁRGYA

A szerződés tárgyát a Megrendelő által meghatározott paraméterek szerinti 3D szkennelés, 3D modellezés, Reengineering útján előállított digitális (STL) fájl és/vagy 3D nyomtatás vagy egyéb gyártási mód révén előállítható tárgy ( alkatrész, prototípus, öntőforma, stb.) képezi, melynek pontos tartalmát a Megrendelő határozza meg. A Szolgáltató nem vizsgálja a feladat tárgyát műszaki megfelelőség szempontjából, de technológiai szempontból igen, ezért tartalmáért általános gondosság szerinti felelőssége van (lásd 7. pont). A szerződés tárgyát a Megrendelő által jelen ÁSZF alapján – megrendelőlapon vagy más módon megrendelt, és a Szolgáltató által visszaigazolt – fájl(ok) és/vagy termék(ek) elkészítése képezi a visszaigazolt minőségben, mennyiségben és határidőre.

 

 

5. A SZOLGÁLTATÁS RÉSZEI

5.1. 3D szkennelés

3D szkennelés alatt tárgyak digitalizálását értjük 3D szkenner használatával. A szkennelés eredményeként létrejövő digitális (STL formátumú) állomány a szolgáltatás tárgya. A szkennelendő tárgy alkalmanként különböző előkészítést igényelhet. Ez tükröződő tárgyak esetében krétaspray, nagyobb tárgyak esetében jelzők használatát teszi szükségessé. Ezek a szkennelést követően a tárgyról nyom- és maradék nélkül eltávolíthatóak. A szkennelés végeztével az STL fájl előállításához utómunkára lehet szükség, ennek pontosítása a megrendeléskor történik. A szkennelés előkészítésekor használt segédanyagok eltávolítása a szkennelési szolgáltatás részét képezi. A Megrendelő elzárkózhat a segédanyagok használatától. Ebben az esetben a Szolgáltató megtagadhatja a munka elvégzését, vagy az ebből adódó problémákért felelősséget nem vállal. A Megrendelő felelőssége a rendeléskor a tárgy fényérzékenységére a Szolgáltató figyelmét felhívni, ennek hiányában az ebből adódó mindennemű felelősség a Megrendelőt terheli.

 

5.2.   3D model létrehozása 

5.2.1. 3D model létrehozása szkennelt adatokból / Reengineering  

Reengineering alatt tárgyak, alkatrészek 3D modelljének létrehozását értjük STL file alapján, mely lehet az 5.1 szolgáltatásként  eredményeként a Szolgáltató által létrehozott, vagy a Megrendelő által biztosított. A reengineering eredményeként létrejövő digitális (.stl .obj .igs stb formátumú) állomány a szolgáltatás tárgya.

 

 

5.2.2.  3D model létrehozása szerkesztéssel

Szerkesztéssel létrehozott 3D model alatt tárgyak, alkatrészek 3D tervezését értjük műszaki rajz, kézi rajz, fénykép, alkatrész minta vagy leírás alapján. A modellezés eredményeként létrejövő digitális (.dxf .dwg .stl .obj .igs stb formátumú) állomány a szolgáltatás tárgya.

 

 

5.3.  3D nyomtatás

3D nyomtatás alatt tárgyak STL fileból történő nyomtatását értjük. A rendelkezésre álló műanyag alapanyagokból a Szolgáltató tájékoztatása alapján a Megrendelő szabadon választhat. Megrendelőnek lehetősége van szkenneléssel, reengineeringgel, szerkesztéssel vagy a saját maga által előállított fájl alapján a 3D nyomtatást megrendelni. Az utóbbi esetben a Szolgáltató a fájlt technikai szempontból megvizsgálja és ennek eredménye után azt vagy elfogadja, vagy javításra visszaküldi, vagy a Megrendelő kérésére – külön díjazás ellenében – kijavítja. A nyomtatás minőségére a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásában javaslatot tesz, amennyiben ezt a Megrendelő nem fogadja és más minőséget választ, az ebből adódó minőségi és minden egyéb felelősség is Megrendelőt terheli. A 3D nyomtatás eredménye egy vagy több műanyag tárgy.

 

5.4.  Gyártás

Gyártás alatt tárgyak létrehozását értjük fa, fém, műanyag, stb. alapanyagokból. Megrendelőnek lehetősége van reengineeringgel, szerkesztéssel vagy a saját maga által előállított 3D fájl vagy műszaki rajzok alapján a gyártást megrendelni. A gyártáshoz szükséges CNC program létrehozását, esetleges sablonok, befogók készítését az árajánlat tartalmazza. Vevői igény alapján utófeldolgozás is rendelhető (sorjázás,csiszolás,szerelés,csomagolás,stb.). A gyártás eredménye egy vagy több fizikai tárgy.

 

5.5. Mérés

Mérés alatt tárgyak 3D modelljének (vagy szkennelt STL állományának)  az összehasonlítását értjük a tárgy egy szkennelt állományával. Lehetséges a nyomtatott vagy gyártott alkatrész ellenőrzése is hozott mintához vagy modellhez. Az eredménye egy pdf dokumentum, amely a megrendelő által megadott mérési pontokon megjeleníti a két állomány közötti különbséget.

 

 

 

6. A MEGRENDELÉS MENETE

6.1. Árajánlat

A szerződés tárgyát képező, a Szolgáltató által leszállítandó termék paramétereit a Megrendelő az erre a célra rendszeresített, a honlapról letölthető “Árajánlat kérő” formanyomtatványon vagy levélben, csomagban juttatja el a Szolgáltatóhoz.

Az árajánlatkérésnek mindenképp tartalmaznia kell:

– árajánlatkérő nevét, elérhetőségét (e-mail és telefonszámát),

– a megrendelni kívánt szolgáltatás leírását,

– a tárgy befoglaló méreteit,

– a szkennelés igényelt helyét,

– lehetőség szerint fényképe(ke)t a tárgyról,

   – nyomtatás esetén a tárgy modeljét STL formátumban, a kért alapanyag megnevezését,

   –  gyártás esetén a kért alapanyag típusát, paramétereit , műszaki adatokat, rajzokat, tűréseket, specifikációkat.

Ezek hiánya nem teszi lehetővé pontos árajánlat készítését.

E-mailben történő megrendelés esetén az eredeti aláírással ellátott megrendelést kell elküldeni, majd azt postai úton is meg kell küldeni.

A fenti adatok alapján a Szolgáltató írásban elkészíti az árajánlatot. Szerződésszerű megrendelésnek a Szolgáltató az általa készített árajánlat alapján csak és kizárólag levélben, e-mailen, vagy a cég telephelyén (fióktelepén) személyesen, írásos formában leadott, saját nevében vagy meghatalmazott útján történt aláírással, jogi személy esetében aláírásra jogosulttól származó aláírással ellátott megrendelőlapokat tekinti.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben a megrendelt szolgáltatásról a teljesítés időtartama alatt bármikor kiderül hogy az jogszabályba vagy etikai szabályba ütközik, akkor minden következmény nélkül elálljon a szolgáltatás teljesítésétől.

 

 

6.2. A megrendelés visszaigazolása

A Szolgáltató a 6.1. pontban meghatározottaknak megfelelően kiállított megrendeléseket azok kézhezvételétől számított 2 munkanapon belül, de maximum 4 munkanapon belül írásban elsősorban e-mailen visszaigazolja. Eltérő rendelkezés hiányában a szerződés a megrendelés visszaigazolásával jön létre.

 

6.3. Átadandó anyagok

6.3.1. 3D szkennelési szolgáltatás esetén

Megrendelő a megrendelőlapon megjelölt és a visszaigazolásban megerősített időpontban, helyen és formában köteles a szkennelendő tárgyat a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani. Megrendelő felelőssége, amennyiben a szkenneléshez harmadik féltől engedély szükséges, ennek írásos formában történő biztosítása az adott időpontra. Abban az esetben, ha a szkennelésre valamely okból külső helyszínen kerül sor, a Megrendelő kötelessége a megrendelőlapon meghatározott egyéb feltételek (pl. 220 V-os elektromos csatlakozás stb.) biztosítása. Szolgáltató csak a rendelkezésére álló megfelelő minőségű anyag szkennelésére vállal felelősséget. A Megrendelő felelőssége a szkennelendő tárgy fényérzékenységre a Szolgáltató figyelmét felhívni a szkennelés megkezdése előtt, ennek elmulasztása esetén mindennemű kárért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, az csak a Megrendelőt terheli.

 

 

6.3.2. 3D nyomtatási szolgáltatás, gyártás szolgáltatás esetén

Megrendelő a megrendelőlapon megjelölt és a visszaigazolásban megerősített határidőben, helyen és formában köteles a nyomtatáshoz a fájlt, digitális tartalmat Szolgáltató rendelkezésére bocsátani. Meg kell határoznia pontosan a létrehozandó tárgy anyagát, méreteket, tűréseket. A Szolgáltató minőségileg megvizsgálja az átadott digitális tartalmat olyan határidőn belül, amely lehetővé teszi Megrendelő számára az anyag minőségi javítását a vállalt teljesítési határidőn belül. Szükség esetén, amennyiben a Szolgáltató képes rá és rendelkezik kapacitással a kívánt javításokat – a Megrendelő kérésre és költségére – elvégzi. Amennyiben a szerződés az átadandó anyag minőségi hibája okán ellehetetlenül, avagy a teljesítésre a vállalt határidőben ezen ok miatt nincs lehetőség, úgy ezen esetekre a Szolgáltatóra a 11.2 pontban részletezett szerződésszegés szabályai nem alkalmazhatóak.

 

 

 

6.3.3. 3D modellezés, reengineering és mérés szolgáltatások esetén

Megrendelő a megrendelőlapon megjelölt és a visszaigazolásban megerősített időpontban, helyen és formában köteles a 3D modellezéshez minden olyan anyagot, rajzot képet, videót, leírást stb. a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani ami az elvégzendő feladat ellátáshoz elengedhetetlenül szükséges. Amennyiben a feladat elvégzéséhez harmadik féltől engedély szükséges, ennek írásos formában történő biztosítása a Megrendelő feladata.

 

 

6.4. A teljesítés helye és ideje

A Szolgáltató az egyes megrendelések esetében a teljesítési határidőt a megrendelés visszaigazolásakor tünteti fel, míg tartós jogviszonyokban a teljesítési határidőt a Felek a közöttük létrejött külön szerződésben rögzítik. A teljesítés helye – eltérő megállapodás hiányában – a Szolgáltató székhelye, ahonnan a Megrendelő saját költségén jogosult a terméket elszállítani, a cég által átadott szállítólevél, vagy tételes számla ellenében. A Megrendelőnek joga van más átvételi helyet és szállítási formát (posta, futárszolgálat) meghatározni, de az ezzel járó költségek és szállítási felelősség teljes mértékben őt terhelik.

 

 

7. A SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉGE

Felek a 3. és 4. pontban meghatározott szolgáltatás minőségét az árajánlat alapján a megrendelőben határozzák meg. Szkennelés esetén a felbontás részletességét, nyomtatás esetén a nyomtatás típusát (rétegvastagságot), gyártás esetén a méretek tűréseit értjük. A Szolgáltató javaslato(ka)t tesz az árajánlatban a minőségre. A Megrendelőnek joga van a javaslattól eltérő minőségben megrendelni a szolgáltatást, de az ebből eredő hibákért a Szolgáltató semmilyen garanciát nem vállal.

 

8. ADATKEZELÉS, ADATBIZTONSÁG, SZERZŐI JOGOK

8.1. Adatkezelés, adatbiztonság

A Szolgáltató a Megrendelőtől kapott fájlokat titkosan kezeli, azt harmadik félnek nem adja át kivéve, ha ez a szerződés teljesítésének része vagy hatóságok, bíróságok előtti vita esetén szükséges átadni. A kapott fájlokat a teljesítést követően a Szolgáltató csak a Megrendelő kizárólagos kérésére törli a rendszeréből. A Megrendelő hozzájárul – eltérő megállapodás hiányában – ahhoz, hogy hozott tárgy szkennelése képen létrejött állományt, vagy a kinyomtatott modellt a Szolgáltató a továbbiakban referenciaként időbeli korlát nélkül ingyenesen felhasználhassa.

Szolgáltató a Megrendelő azonosításához szükséges adatokat a jogszabályi előírások betartása mellett, kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételek keretei között kereskedelmi kapcsolat céljából kezeli. A Megrendelő adatszolgáltatása a szerződéskötés érdekében a szerződési szabadság elve alapján önkéntes.

A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a szerződés létrehozása, a szerződés teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából a Megrendelő azonosításához szükséges és elégséges adatokat kezelje. Megrendelő az ÁSZF elfogadásával kifejezett hozzájárulását adja, hogy Szolgáltató elektronikus vagy egyéb írásos hírleveleket küldjön számára. Megrendelő bármikor jogosult írásos formában ezen jogosultságok visszavonására, továbbá az elektronikus hírlevélről való azonnali leiratkozás lehetősége biztosított minden egyes hírlevélben. A szerződés megkötésének nem feltétele  hírlevélre felíratkozás.

 

 

8.2. Szerzői jogok

A Szolgáltató nem vizsgálja a digitális tartalom, illetve tárgy szerzői jogi kérdéseit, valamint a tárgyat magát, azért semminemű felelősséget nem vállal. A Megrendelő szavatol azért, hogy a digitális tartalom vagy tárgy harmadik személy jogát, jogos érdekét nem sérti, annak digitalizálása ezáltal kiadása és terjesztése újbóli méretarányos előállítása nem sért személyiségi jogokat, valamint iparjogokat, és maradéktalanul megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak. Továbbá azért is, hogy ezzel kapcsolatosan teljes körű jogosultsággal rendelkezik a szerző-, kiadói- vagy iparjogok gyakorlására, terjesztésére, tartalmának meghatározására, vagy ezen jogokkal rendelkező személy felhatalmazása, megbízása alapján jár el.

Az 1999. évi LXXVI. szerzői jogról szóló törvény és fentiek alapján a Megrendelő kijelenti, hogy a nyomtatandó tárgy tervei:

– a saját tulajdonát képezi és,
– nem esik szerzői jogi vagy iparjog védelem alá vagy,
– szerzői- vagy iparjogvédelem esetén saját szellemi termékéről van szó vagy,
– szerzői- vagy iparjogvédelem esetén rendelkezik a Szerzői-, Iparjogi jogosult engedélyével (szükség esetén erről másolatot ad át).

A fentiekért a Megrendelő mindennemű felelősséget vállal, ennek megszegése esetén harmadik fél részéről esetlegesen a Megbízott (Vállalkozó) felé irányuló bármely jogi, anyagi, erkölcsi stb. felelősség Megrendelőt terheli. A Szolgáltató a fentiek megsértéséből, elmulasztásából eredő károkért nem vállal felelősséget.

 

 

8.3. A szkennelés eredményeképp létrejött digitális tartalom

A létrejövő digitális tartalommal kapcsolatban az 1999. évi LXXVI. szerzői jogról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.

A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF 3. és 4. pontjában leírt szerzői alkotást (vagy annak részét) a Megrendelő jogosult valamennyi ismert felhasználási módon időbeni korlátozás nélkül felhasználni:

– alkalom és példányszámbeli korlátozás nélkül többszörözni,
– a többszörözött példányokat bármilyen módon és hordozón, alkalombeli korlátozás nélkül terjeszteni,
– bármilyen módon és alkalombeli korlátozás nélkül nyilvánossághoz közvetíteni,
– módosítani, feldolgozni, átdolgozni vagy összekapcsolás folyamán létrejött anyag részeként felhasználni.

A Megrendelő jogosult a termék felhasználására Magyarország területén és azon kívül is.

 

 

8.4. Titoktartási nyilatkozat

A Szolgáltató harmadik fél részére – a Megrendelő ilyen értelmű nyilatkozata hiányában – nem ad ki információt az elvégzett szolgáltatásról kivéve a 8.1. pont első mondatában írtakat, azaz ez nem vonatkozik hatósági, bírósági ügyekre.

 

 

9. GARANCIA, PANASZKEZELÉS

3D modellezés és/vagy szkennelési szolgáltatás nyújtása esetén a Megrendelő a digitális állományt tartalmazó fájl átvételekor legalább „szúrópróba-szerűen”, majd az átvételt követő 3 munkanapon belül tételesen is köteles ellenőrizni a szolgáltatás minőségét.

3D nyomtatás és Gyártás esetén a Megrendelő átvételkor köteles a terméket mennyiségben és minőségben ellenőrizni. Ha a Megrendelő a szolgáltatással kapcsolatosan kifogást kíván előterjeszteni, arról legkésőbb az átvételt követő 8 (nyolc) naptári napon belül köteles ajánlott levélben értesíteni a Szolgáltatót. A Megrendelő köteles a bejelentett minőségi kifogás alátámasztására szolgáló valamennyi bizonyítékát kifogása előterjesztésével egyidejűleg a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani.

Amennyiben a Megrendelő a szolgáltatás/termék átvételét követő 8 napos határidőn belül nem terjeszt elő minőségi reklamációt, azt úgy kell tekintetni, hogy a Megrendelő szerződésszerű teljesítésként elfogadta a Szolgáltató által a Megrendelő részére nyújtott szolgáltatást, és a Megrendelő bármely későbbi reklamációjától függetlenül köteles kifizetni a teljesítésről kiállított számlát.

A Szolgáltató legkésőbb a reklamációról szóló értesítés átvételétől számított 8 (nyolc) naptári napon belül köteles írásbeli, bizonyítékokkal alátámasztott véleményt adni a Megrendelőnek a kifogásról. A hiba előfordulási arányának és súlyának megállapítását a Felek közösen végzik. A Felek megbízottjai a megrendelői kifogás a cég tudomására jutását követően 2 munkanapon belül egy közösen megbeszélt helyen és időben megvizsgálják a kifogásolt terméket, ahol közös jegyzőkönyvben rögzítik a kifogást, valamint az azzal kapcsolatos észrevételeket. Felek a fentiek szerinti jegyzőkönyv felvételét követően a megrendelői minőségi kifogás jogossága esetén, annak rendezése tárgyában elsődlegesen egyeztetni kötelesek. Amennyiben a Felek a kifogás alapossága tekintetében nem tudnak közös álláspontra jutni, úgy kötelesek egy, az általuk közösen kiválasztott és kölcsönösen elfogadott szakmai minőségellenőrző szerv szakvéleményét beszerezni. A szakvélemény elkészítésének költségeit Felek 50%-50% arányban kötelesek megelőlegezni, viselni pedig az a Fél köteles, akinek a minőségi kifogás tárgyában kialakított álláspontját a szakvélemény nem támasztja alá.

 

 

10. TULAJDONJOG FENNTARTÁS

A Szolgáltató a leszállított termék/szolgáltatás tulajdonjogát a szolgáltatásról kiállított számla teljes összegének kiegyenlítéséig fenntartja. A Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy a tulajdonjogból fakadó jogosultságok csak a vételár teljes megfizetése után illetik meg, ellenben azonban az áru átadás-átvételét követően a kárveszélyt teljes mértékben viselni köteles.

 

A Szolgáltató nem adja a hozzájárulását ahhoz, hogy a Megrendelő az átvett áru értékesítésekor befolyó összegből fizesse meg az átvett áru ellenértékét. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az átvett árut a vételár teljes kifizetése előtt nem idegenítheti el, nem terhelheti meg, és azzal sajátjaként más módon nem rendelkezhet, e kötelezettség megszegése büntetőjogi következményeket vonhat maga után.

 

 

 

11. JOGVITÁK, KÁRTÉRÍTÉS KÖTBÉR

A Szolgáltató az esetleges vagyonjogi és egyéb vitáit békés rendezés útján kívánja megoldani, ennek sikertelensége esetén a Szolgáltató és szerződő partnere értékhatártól függően bármely jogvitája esetére a kiskunfélegyházi Városi Bíróság kizárólagos illetékességét köti ki.

 

11.1. A Megrendelő szerződés szegése

11.1.1. Szkennelendő tárgy, a munkavégzéshez szükséges alapanyag, adat, információ rendelkezésre bocsájtási határidejének elmulasztása

A Megrendelő tájékoztatva lett arról, hogy a Szolgáltató folytonos munkarendben, szigorúan meghatározott időbeosztással dolgozik, amelyre tekintettel érdeke fűződik ahhoz, hogy az egyes feladatokat az előre ütemezett időszakban végezze el. Szerződésszegést követ el a Megrendelő, ha nem a megrendelőben meghatározott határidőre és nem a 6.3.1. pont szerint biztosítja a tárgyat. Amennyiben a Megrendelő elmulasztja ezt a határidőt a Szolgáltató választása szerint jogosult:

– a szerződést felmondani, s a Megrendelővel szemben érvényesíteni a szerződésszegésből eredő kárát (pl. kiszállási díj), vagy
– póthatáridőt meghatározni és az addig felmerülő költségeit felszámolni, melyet, ha a Megrendelő nem fogad el az értesítéstől számított 3 munkanapon        belül, jogosult a szerződést felmondani, szerződésszegésből eredő kárát érvényesíteni.

 

 

 

11.1.2. A Megrendelő elállása

Aláírt megrendelés esetén a Szolgáltató leköti az erőforrásait, felkészül a munkára, melynek költségeit elállás esetén a Megrendelő köteles megtéríteni. Elállás esetén a Megrendelő köteles megfizetni az elmaradt haszon 50%-át is. Az elállási kötbér mértéke a Megrendelőben meghatározott szerződési összeg minimum 50%-a.

 

 

11.1.3. Átvételi kötelezettség elmulasztása

Megrendelő a szerződés tárgyát képező elkészült terméket a megrendelés visszaigazolásban szereplő naptári napon, a Szolgáltató nyitvatartási idejében jogosult és köteles átvenni. Szolgáltató a terméket 5 napig tárolja az átvételi határidőt követően bérmentesen. Megrendelő tudomásul veszi, ha a megrendelt terméket a teljesítés helyén a teljesítés idejeként megállapított naptári napon nem veszi át, úgy a Szolgáltató jogosult – az áru vételárán, illetve a szolgáltatás vállalkozói díján felül – az áru őrzésével, raktározásával kapcsolatosan felmerülő költségét, melynek mértéke 5.000,-Ft/nap, a Megrendelőre terhelni.

Ha a Megrendelő a megrendelt termék átvételével késedelembe esik, úgy köteles a vállalkozói díjon túlmenően, a késedelemmel érintett naponként az ötödik naptól kezdődően a raktározási költség mellett 1.000,-Ft/nap összeget késedelmi kötbér jogcímén megfizetni.

Felek rögzítik továbbá, ha a Megrendelő a szerződés tárgyát képező terméket a teljesítés határidejeként megállapított naptári naptól számított 30 napon belül nem veszi át, úgy a Szolgáltató úgy tekintheti, hogy a Megrendelő szándékosan tagadja meg a kifizetést, ezzel megszegve a szerződést. A szolgáltatás befejezettségére tekintettel a Megrendelő köteles a vállalkozási díj, raktározási díj, késedelmi kötbér illetve az ezzel összefüggésben felmerült költségeket megtéríteni.

 

11.1.4. A Megrendelő fizetési késedelme

Ebben az esetben a 12. pont vonatkozó rendelkezései irányadóak.

 

11.2. A Szolgáltató szerződésszegése

11.2.1. A Szolgáltató teljesítési késedelme

Ha a Szolgáltató a szerződés teljesítésével saját hibájából késedelembe esik, – azaz a szerződés tárgyát képező terméket a szükséges feltételek fennállása ellenére a teljesítés helyén, a teljesítés helyeként meghatározott időpontban nem adja át, valamint a póthatáridőt sem tartja be a Megrendelő részére, úgy Megrendelő jogosult késedelmi kötbért a Szolgáltató számlakövetelésével szembeállítani. A késedelmi kötbér mértéke a megrendelőben meghatározott szerződési összeg 1%-a késedelemmel érintett naptári naponként, maximum 1000 Ft. A késedelmi kötbér maximális összege a megrendelőben meghatározott szerződési összeg 50%-a, maximum 30.000 Ft.

 

 

11.2.2. Hibás teljesítés

3D szkennelési, nyomtatási, gyártási szolgáltatásra irányuló szerződés esetén a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatása akár mennyiségileg, akár minőségileg nem felel meg a szerződésben foglaltaknak. Mennyiségi, minőségi kifogás előterjesztésére, illetve rendezésére a 9. pontban foglaltak az irányadóak. Nyomtatási és szkennelési szolgáltatás minőségével kapcsolatosan előterjesztett és a 9. pontban foglaltak szerint megalapozott kifogás esetén, Megrendelő elsődlegesen a szolgáltatás kijavítását, illetve a hibás termék kicserélését kérheti. Ha ez nem lehetséges, úgy a hiba súlyának megfelelő, arányos árleszállításra tarthat igényt. Saját vagy harmadik fél elmaradt haszna vagy egyéb kárigénye iránt nem tarthat igényt.

A Szolgáltató megalapozott megrendelői kifogás esetében köteles a kifogásolt terméket 5 munkanapon belül kijavítani, illetve kicserélni. Amennyiben nem lehetséges ennyi időn belül a kijavítást illetve kicserélést elvégezni, akkor technológiailag ésszerű határidőt kell megadni. Amennyiben a kijavítás vagy kicserélés bármely okból nem lehetséges vagy aránytalan többletköltséget eredményezne, Megrendelő megfelelő árleszállítást igényelhet a Ptk. vonatkozó szabályai szerint. Felek rögzítik, hogy amennyiben a megrendelői kifogás előterjesztésekor a termék ellenértéke még nem került kiegyenlítésre, a minőségi kifogásra hivatkozással a 12. pont szerinti díjfizetést a Megrendelő nem jogosult megtagadni, azonban javaslatot tehet egy mindkét Fél által méltányosnak tartott összeg visszatartására a szavatossági igénye rendezéséig.

 

11.3. A Szállító elállása

Amennyiben az aláírt megrendelést a Szállító saját hibájából visszamondja, köteles elállási kötbért fizetni, melynek értéke a megrendelés összegének 1% -a szorozva a megrendeléstől a felmondásig eltelt napok számával.

 

11.4. Vis Maior

Amennyiben a teljesítés/szolgáltatás a Felek hibáján kívül eső okból (természeti katasztrófa, tűz, áradás, bombariadó, sztrájk, stb…) lehetetlenül el, úgy a felmerült költségeket a Felek 50-50 %-ban osztják meg egymás közt. A Szállító elmaradt hasznot nem vehet figyelembe. Szabadtéren történő szkennelés időjárási viszonyok kedvezőtlen alakulása miatti meghiúsulása nem számít a Szolgáltató 11.2 pontban részletezett szerződésszegésnek, az vis maior esetnek tekintendő. A felmerült költségeket a Felek ebben az esetben egyenlő arányban viselik.

 

 

12. SZÁMLÁZÁS, FIZETÉSI MÓDOK

Megrendelő köteles a megrendelt termék/szolgáltatás átadásával egyidejűleg kiállított számla ellenértékét a számlán jelzett határidőig – készpénzben vagy hagyományos banki átutalás útján – a Szolgáltatónak a Fókusz Takaréknál vezetett bankszámlaszámára megfizetni. Késedelmes teljesítés esetén a késedelmi kamat mértéke 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) IX. Fejezet 6:155. § (1) bekezdésben meghatározottak szerint „… a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékkal növelt értéke” valamint köteles a követelés behajtásával kapcsolatos költségek fedezésére negyven eurónak a Magyar Nemzeti Bank, a késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama alapján meghatározott forintösszeget megfizetni. A 10 napon túli lejárt számlatartozás esetén a Szolgáltató jogosult kezelési díjat felszámítani, amelynek az összege a számla nettó összegének 10 %-a, minumum 10.000 Ft. Megrendelő kijelenti, miszerint hozzájárul ahhoz, hogy amennyiben a Megrendelő a számlában érvényesített ellenértéket sem annak teljesítési határidejéig, sem a Szolgáltató által a Megrendelőnek küldött írásbeli fizetési felszólításban meghatározott határidő lejártáig az esedékes fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, úgy Szolgáltató jogosult a követelését azonnali beszedési megbízás útján a Megrendelő bankszámlájáról beszedni.

 

 

13. JOGSZABÁLYOK

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., az 1999. évi LXXVI szerzői jogról szóló törvény, a 2011. évi CXII. az információs önrendelkezésről és az információszabadságról törvény, valamint a fel nem sorolt magyar jog rendelkezései az irányadóak.

Elektronikus hirdetésekre vonatkozó hatályos jogi szabályozás [2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) és 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.)] miatt van szükség, mely előírja a „hozzájáruló nyilatkozatot tevõ személy” azonosítását.

Az ÁSZF megtekinthető a www.scan3d.hu honlapon, illetve a honlapról letölthető vagy kinyomtatható. Az ÁSZF módosítását a szolgáltató a változás hatálybalépését megelőzően legalább 8 nappal nyilvánosságra hozza, a változásról szóló értesítést honlapján közzéteszi.

 

 

 

14. FELÜGYELETI SZERVEK

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Kecskeméti Járási Hivatala

Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Tel.: 76/795-710
fogyasztovedelem@bacs.gov.hu Hivatali Kapu: KMETFOGY

http://bkmkh.hu/fogyasztovedelmi_osztaly

 

15. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek valamely pontja érvénytelennek minősülne, az nem teszi érvénytelenné a további pontokban leírtakat.

Minden összeg nettókért értendő.

Jelen ÁSZF a Szolgáltató szellemi tulajdonát képezi. Részben vagy egészben történő másolása szabadon lehetséges, azonban ha talál olyan pontot amely pontosításra, javításra szorul, vagy új pont(ok) felvételét javasolja kérem jelezze számára.

 

Megrendelő kijelenti, hogy fent leírtakkal egyetért és elfogadja azokat.

 

 

Dátum:____________________________                                                                           Aláírás: ________________________________

 

 

Mellékletek:

– ÁSZF letöltése

– Árajánlat kérő